Skal jeg tilbyde ekstra flasker?

7. februar 2019

Alder:
8 mdr.

Skal jeg tilbyde ekstra flasker?

Hej Helen,

Jeg er i tvivl hvorvidt jeg skal tilbyde min søn på næsten 9 mdr. ekstra flasker. Han får 3 flasker i døgnet - 1 ved sengetid, 1 til midnat og 1 før middagsluren. Men for det meste drikker han kun 85 ml før middagsluren, 85-200 ved sengetid (kommer an på om han har fået aftengrød) og 180 til midnat. Så han når ikke op på de anbefalede 600 ml dagligt. Han får kun mælk i kartoffelmosen, hvilket han ikke spiser meget af.

Han ...

Annonce

... virker sulten og urolig en gang i løbet af natten, men bør jeg give ham en ekstra flaske da, hvis ikke han har drukket meget ved de andre flasker?

Hvornår skal jeg skære yderligere ned på flaskerne? Og hvornår er det helt slut med at give mælk?

Hvad tid bør jeg give aftengrød, så der også er plads til mælken ved sengetid? Vi spiser aftensmad ml 17.30 og 18. Og han bliver puttet mellem 19.30 og 20.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
En mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Hoppegynge

En hoppegynge anbefales ikke. Sundhedsstyrelsen skriver: "Til sunde børn frarådes hoppegynge og gangstole, da de forsinker normal udvikling. For handicappede børn gælder særlige regler, spørg sundhedsplejersken, lægen eller fysioterapeuten". Kilde, Sunde Børn, sst. 2003.

En hoppegynge belaster barnets ryg og ben og barnet får ikke en bedre balance af at sidde i en hoppegynge, det er ren underholdning og det kan barnet få på anden måde. Når barnet sidder i en hoppegynge er det en...

Læs mere i Babylex

Strømper

Strømper skal passe til barnets fod og gerne være en lille smule længere.

Til de spæde børn, kan man købe frotté strømper som er dejligt bløde og med næsten ingen elastik og dermed ikke noget, som strammer.

Strømper kan være af uld, bomuld eller af et blandingsprodukt og det kan være en god idé at medtænke, hvad materiale du vælger at købe strømper i. Til børn der sveder meget, kan uld være en fordel. Det samme gælder om vinteren, hvis dit barn f.eks. skal have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når man læser din brevkasse får man indtryk af at mødre har lettere ved at betro sig til dig via brevkassen, samt at du ligesom kan noget i forhold til at "ramme" plet i forhold til, hvad det er folk har behov for.

For mit vedkommende har dine svar kunne give mig noget andet og mere værdifuldt i forhold til min rolle som mor som mine egne sundhedsplejersker (jeg har haft en 4 - 5 stykker) ikke har kunne give mig.

Tak fra en taknemmelig mor